yohiolove

Alla inlägg under april 2013

Av Blaze The CatDoll - 13 april 2013 12:37

Superlovers är inget namn för yohiofans längre, ni som ser det här, sprid gärna på bloggar/instagram. Då yohiofanz kom på det, skulle se om yohio gillade det, han gillade det inte, vi slutar då! Så vi väntar tills yohio kommer på ett eget superbra namn :)

 

(KOPIERAT FRÅN YOHIOFANZ.BLOGG.SE)

 

 

Av Blaze The CatDoll - 13 april 2013 12:02

Yohio har skaffat en undulat och döpt den till Sora. Vad tycker du om namnet, Hiss//Diss?

 

 

Av Blaze The CatDoll - 13 april 2013 11:21

Yohio har skaffat en ny familjemedlem, en ursöt undulat, Sora. Han är lila, vilket är sällsynt för en undulat. Sora betyder "himmel" på japanska, och det passar bra med tanke på hans färg   


 

Bilden är tagen från Yohios instagram


Av Blaze The CatDoll - 13 april 2013 10:42

Sweet Lolita, eller på japanska Ama lolita, är den mest färgglada lolita-stilen. Som namnet antyder, är stilen mer oskuldsfull och söt än de andra lolitastilarna. Kläderna är ofta pastellfärgade, och har ibland mönster eller tryck med saker som bakelser,leksaker, karuseller, sagofigurer, bl
ommor, o.s.v Stilen innehåller mycket spets, band, rosetter och volanger. Accessoarer somteddybjörnar och parasoll är vanliga. Sminket går ofta i ljusa eller transparenta färger, för att ge ett naturlig och dockliknande utseende.

Källa: Wikipedia

 

   

 

 

Av Blaze The CatDoll - 12 april 2013 19:41

Rätt svar är Reach och tuva svarade rätt!Grattis!  

Av Blaze The CatDoll - 11 april 2013 21:45

Hej! Jag ville bara säga att jag har fastnat för den japanska klädstilen (och ska börja med) sweet lolita. (SNÄLLA förknippa inte detta med "starkt sexuellt laddade begreppet lolita från en porrfilm på 60-80 talet med samma namn.) Lolita är japanska och betyder "ungdomlig och oskuldsfull" vilket är raka motsatsen till dens namne i västvärlden. 

Sweet lolita innehåller mycket spets, tyll och rosetter. Counry lolita (ska använda lite av denna "genren" också) är som sweet lolita, men mer med körsbär, cupcakes och blommor. Jag, Nötknäpparen och Elvispen ska klä oss i loita och vi är de enda på hela skolan, förutom en tjej i min klass som är lite mer kawaii-inriktad. 


(nu när detta publiceras sover jag antagligen)


KRAM

Av Blaze The CatDoll - 11 april 2013 20:07

Todokanai yume ga
Sekai no owari ga
Futari no miai ga
Mienai yo
Setsunai omoide
Te no hira no nakae
Jibun no sekai he
Modorarenai yo

 

Ledtråd: På japanska

 

Artist: YOHIO

Lycka till!

Presentation


Hello Hi!!
Jag som driver bloggen kallar mig för Blaze The CatDoll. Jag älskar YOHIO,Jupiter(japanskt band(gillar mest Teru)) är en Dolly(Dolly Style fan.)Jag älskar Japan, Japansk anime, manga och Djur.

Fråga mig

53 besvarade frågor

Translate the blog

Antal besökare sedan bloggen startades ^^

Omröstning

Vilken av YOHIOs låtar hörde ni allra först?(Då menar jag av YOHIOs egna låtar.)
 Heartbreak hotel
 SKYLiMiT
 You're The One
 Whitout Wings
 Var det någon låt av Seremedy

Senaste inläggen

Bästa bloggar

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Pink Arrow, Bow Tie Hearts Blinking, Letter Y

Gästbok

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards