yohiolove

Alla inlägg under juni 2013

Av Blaze The CatDoll - 30 juni 2013 20:37

Ja, då pluggar jag lite japanska då, vad ska man annars göra på en bilresa på fyra timmar? Skämt åsido, men jag har vääääääldigt tråkigt.
Men jag memorerar tecken och vad de betyder. Totalt som jag kan i huvudet är 13 stycken. Jag har en bit kvar, haha.

"go", "se/ze" "ji" "gu" "shi" "ka" "no" "wa" "ba" "ro" "su/zu" "pi" "n" ja det är väl dem.

Av Blaze The CatDoll - 27 juni 2013 20:24

I den japanska lolitakulturen betyder ordet lolita gullig, ungdomlighet och oskuldsfullhet. Denjapanska stilen är mer docksöt, i samklang med japanernas passion för det söta(kawaii). Till stilen används väldigt ofta rosetter och söta klackar. Till den söta stilen använder de oftast mycket rosa och pasteller i kläderna. De brukar färga sitt hår i olika fäger och många gånger sätter de på sig en peruk. De brukar ha himla söta mönster på sina klänningar/kjolar osv. Som t.ex till carneval lolita så använder de karuseller, hästar och mer. ^-^


CLASSIC LOLITA:

Den vanligaste stilen är Classic Lolita.

Classic Lolita är en mer mogen lolitastil som fokuserar på Rococo, Regency och viktorianska stilar. Färger och mönster som används i Classic Lolita kan ses som någonstans mellan Gotic Lolita och Sweet Lolita, den är inte så mörk som Gothic Lolita, men inte lika gullig som Sweet Lolita. Denna look kan ses som en förfinad, mogen lolitastil på grund av dess användning av små, krångliga mönster och mer dämpade färger på tyget (kafferosa, vinröd,brun osv.) och i den övergripande designen. Designen innehållande a-linjer, liksom Empiremidjor används också för att lägga till mer vuxet utseende av den klassiska stilen. Classic Lolita håller sig dock till den klassiska lolita-silhuetten. Skor och accessoarer är mindre nyckfull och mer funktionell. Smycken med komplicerade mönster är också vanligt. Den makeup som används i Classic Lolita är ofta en mer dämpad version av den sötare lolitasminkningen, med en betoning på naturliga färger.

    


Sweet Lolita:

Sweet Lolita, även känd som ama lolita (甘 ロリ på japanska), är mycket påverkad av Rococo stilar samt viktorianska kläder. Smink används vanligen i Sweet Lolita, men också i de flesta andra lolitastilarna. Klänningarna, kjolarna och accessoarerna består av pasteller (babyblå, babyrosa, pastellgul, pastellgrön m.fl.), fruktmönster (körsbär, jordgubbar, äpplen m.fl.), blommönster (rosor, jasmin, lilja, körsbärsblommor m.fl.) spets, rosetter, djurmönster (katter, kaniner, möss m.fl.) och band att betona gulligheten i designen. Populär inspiration i Sweet Lolita är hämtad från godis och klassiska sagor. Smycken speglar ofta detta fantasytema. Hättor, kaninöron och rosetter är populärt som håraccessoarer till Sweet Lolita. Väskor och plånböcker har oftast en prinsessliknande design och är ofta formade som jordgubbar, kronor, hjärtan, och gosedjur. Subgenrar till Sweet Lolita är bland annat Hime Lolita och Country Lolita.

   


Gothic Lolita:

Gothic Lolita, förkortad GL är också en populär lolitastil. Färgshemat går i svartvitt och sammet är en favorit. Gothic Lolita har influenser från dt västerländska goth-modet med kors och mörka färger. Gohtic Lolita är emellertid en mer rar och oskuldsfull stol än det rena goht-stilen. Gothic Lolitas sminkar sig normalt med vitt och ljust puder, ögonsmink och läppstift går i mörka färger eller svart. En subgenre inom Gothic Lolita är Kuro Lolita. Den påminner om GL men Kuro Lolita är svart i allt!

     

(Bilderna är klickbara. Textkälla: Wikipedia, engelsk och svensk version)

Btw, jag har suttit ca två timmar med det här inlägget och sökt information, översatt och renskrivit med egna ord, hittat bilder osv! *Stolt*

Av Blaze The CatDoll - 27 juni 2013 01:33

Nu är den RIKTIGA musikvideon uppe på Revolution (japanska), det var ju en piratkopia innan, som han och jag och många många andra blev väldigt upprörda över. Men nu är som sagt den riktiga REVOLUTION - YOHIO här! 

Yousef har lagt ner själ och hjärta på den, och det märks! På insta skrev han att en musikvideo brukar ta ca 1 månad med 20 pers bakom kamerorna, och den här tog bara 2-3 dagar, ensam! Snacka om hur mycket tid han måste lagt ner!

Men den är verkligen bra, den föreställer YOHIO, och i början massor av mobbade barn, och mobbare. Men när han sjunit versen första gången så märker man en liten förbättring. I slutet av låten är typ alla vänner, den var jättebra!


Vad tycker du om musikviedon?


 

 


YOHIO.Is.So.Damn.Beautiful

Av Blaze The CatDoll - 26 juni 2013 11:00

Rätt svar på senaste Gissa Låten hade......*trumvirvel*......... aveline!! Ett stort grattis till dig ^^

Och den första med rätt svar som hade en blogg var SiMONE! (klicka på namnet så kommer du till hennes blogg direkt!) 

Rätt svar var Bulletproof Roulette

 

 

GRATTIS TILL ER!!!!  

   

Av Blaze The CatDoll - 26 juni 2013 09:12

Tjenamors alla därute som läser min lilla blogg ^^


Jo nu är det såhär att jag fick nog mitt livs bästa uppvaknande idag!! Nej, det är varken min födelsedag eller namnsdag. BÄTTRE!!


Min underbara, bästaste, och mest snällaste faster, hon stod där med mobilen i handen och sa den enkla frågan: "*mitt nammn*....*skakade på mig så jag skulle vakna*..-Vill du och din kompis gå på en YOHIOkonsert i september? Den är i Malmö, men ni kan ju bo hos mig? De kostar 500:-, min kompis lade ut en bild på FB och skrev att hon hade två YOHIObiljetter. *Såg mitt ansiktsuttryck och mitt euforiska svar JA!!*... -Bra, jag köper de  då."


Alltså, fattar ni hur glad jag är? OMG jag kan inte fatta det!     

Av Blaze The CatDoll - 25 juni 2013 15:26

Hej!


Jag ska tipsa om en anime som jag själv blev rekommenderad av min vän Blaze the cat! Vi mejlar till varandra och hon är riktigt trevlig och skriver så fina saker som värmer mitt hjärta! Vill att du ska veta att jag blir glad av det, hur mörk min himmel än är   


Men tillbaka till saken; Animen jag ska tipsa om heter Hamtaro! Har du sett den?


Handling: 

Hamstern Hamtaros ägare Laura har flyttat till en stad där Hamtaro inte känner någon annan än Laura och familjen. En dag hittar Hamtaro ett hål som han slinker igenom och kommer ut i trädgården. Där träffar han Oxnard som ägs av Lauras nya vän Anna. Oxnard tycker om solrosfrön. När Hamtaro först träffar Oxnard är denne ledsen, och springer runt i buskarna för att leta efter ett solrosfrö han just tappat bort. Den vilda hamstern Boss, som lever under marken, är Hamtaros andra kamrat.

Boss är förälskad i den söta franska hamstern Bijou, som också precis har flyttat in i staden. Boss presenterar Hamtaro och Oxnard för sina vänner, Howdy, Dexter, Pashmina och Penelope. Både Dexter och Howdy är kära i Pashmina, vilket leder till konflikt mellan dem. Penelope och Pashmina är sedan länge vänner.

Alla hamstrar hjälper Boss att städa och göra hans hus till ett klubbhus för hamstrar. Redan nästa dag kommer tre nya hamstrar till klubben! Klubbhuset kallar de för Ham-ham klubbhuset  


Vilken av hamstrarna tycker du var gulligast? :3

Själv är jag förälskad i Howdy!

  



Av Blaze The CatDoll - 23 juni 2013 12:00

"Tied up in problems, losing control
I thought that I learned my lesson this far
Control is a silly thing to regret 
When you could lose your heart"


Ledtråd:  Den finns på både Japanska och Engelska

Artist: Seremedy

 

LYCKA TILL!!  

Presentation


Hello Hi!!
Jag som driver bloggen kallar mig för Blaze The CatDoll. Jag älskar YOHIO,Jupiter(japanskt band(gillar mest Teru)) är en Dolly(Dolly Style fan.)Jag älskar Japan, Japansk anime, manga och Djur.

Fråga mig

53 besvarade frågor

Translate the blog

Antal besökare sedan bloggen startades ^^

Omröstning

Vilken av YOHIOs låtar hörde ni allra först?(Då menar jag av YOHIOs egna låtar.)
 Heartbreak hotel
 SKYLiMiT
 You're The One
 Whitout Wings
 Var det någon låt av Seremedy

Senaste inläggen

Bästa bloggar

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Pink Arrow, Bow Tie Hearts Blinking, Letter Y

Gästbok

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards