yohiolove

Direktlänk till inlägg 15 augusti 2013

YOHIO Uppträder I Sommarkryset Nu På Lördag!!

Av Blaze The CatDoll - 15 augusti 2013 18:15

Nu på Lördag är ju YOHIO med i Sommarkrysset som börjar klockan 20:00. Tydligen ska The Foo också vara med, vilket lett till bråk i sociala medier (t ex twitter). Bråken mellan fans av de olika artisterna har framförallt handlat om att de är rädda att fans till den andra artisten ska ta upp för mycket plats. (Jag vet att alla fans inte är med i "bråket", så jag menar inte att anklaga nån).

(Jag har kopierat nästan alla dom här meningarna (ovanför) ifrån Mitzumis blogg). Som om ni bryr er om att jag har kopierat meningarna ifrån Mitzumis blogg.)

 Jag läste på Aftonbladet och på Mitzumis blogg (yohiomadness.bloggplatsen.se) att det kan bli krig mellan fansen (Altså inte ett sånt krig med vapen och så. Utan det handlar mest om att den ena artistens fans ska ta för mycket plats.)


Men så  här stod det i alla fall i Aftonbladet:


Yohio eller The Fooo.

Inför lördagens "Sommarkrysset" råder hätskt stämning mellan Yohios fans och The Fooo-anhängare.

Nu manar Yohio till lugn på Twitter.

 

På 80-talet var det synth eller hårdrock.

Nu har 2010-talet fått en konflikt som får den att blekna.

Yohio tog andraplatsen i Melodifestivalen i mars.

The Fooo fick sitt stora genombrott som världsstjärnan Justin Biebers förband, när han besökte Sverige i april.

Nu drabbar artisternas fans samman.

Konflikten grundas i en oro om att det andra fanlägret kommer ta för mycket plats under direktsändningen av "Sommarkrysset" på Gröna Lund i Stockholm på lördag kväll.

”Planerar mord”

– Yohiosarna kommer typ ta all plats med kjolarna, skriver ett The Fooo-fan på Twitter.

Andra tar till starkare ordalag.

– Är det nu man ska vara lite rädd för att komma till "Sommarkrysset" med tanke på att Yohio-fansen planerar mord..

Kommentarer som retar upp det andra lägret.

– Fyfan för er. Hoppas ni inte kommer till "Sommarkrysset" om ni inte kan respektera Yohios fans, skriver en Yohio-anhängare.

Yohio själv gick ut och manade till lugn på Twitter.

– Svenska artister stöttar varandra, och hyser väldigt sällan agg mot någon inom svenskt musikliv trots skillnader i musikstil och artisteri. Och det är precis så det ska vara. Vad är det då för mening om fansen ska bråka sinsemellan? Onödigt tycker jag. Acceptera varandra! skriver han.

”Kan bli kaos”

Johan Åberg, artistansvarig för The Fooo på skivbolaget Artist House, vill inte kommentera konflikten men tror på en stor publiktillströmning på lördag.

–Det verkar som att väldigt många The Fooo-fans kommer tälta eller vaka för att få bra platser. Det kan bli kaos på "Sommarkrysset", säger han.

Mer neutrala röster i konflikten ställer sig frågande till att TV4:s bokning.

– VARFÖR tar dom killarna och Yohio på samma dag på "Sommarkrysset"? skriver en person på Twitter.

Christer Andersson är exekutiv producent för "Sommarkrysset" på TV4.

– Vi vill ha så mycket folk som möjligt. Har vi möjlighet att få två bra artister med stora fanskaror så är det inget vi försöker undvika, säger han.

”Vi har vakter”

Några särskilda säkerhetsåtgärder har inte vidtagits.

– Vi har en säkerhetsplan som vi följer varje lördag. Vi har haft band med många fans tidigare och vi har hanterat det förut.

Christer Andersson tar den hätska stämningen på Twitter med ro.

– Jag har aldrig hört att olika fans till artister rykt ihop. De är ju inte som fotbollshuliganer. Det har jag svårt att se framför mig, men vi får vara vaksamma på det. De har ju varit ganska hårda i tonen på förhand.

Hur hanterar ni det om det blir handgemäng?

– Vi har våra vakter som kommer kunna svara upp om det är något.

Skulle det spåra ur fullständigt finns en ny chans att se Yohio när han uppträder på Rockbjörnengalan på Gröna Lund den 28 augusti. Där är han är nominerad i kategorin Årets genombrott i Rockbjörnen.


Jag vill inte anklaga nån, men jag tycker det är fel att starta "krig" för en sådan sak. Dessutom har jag svårt  att förstå vad YOHIOs fans (de som varit/är med i bråket)menar,står inte YOHIO för att man ska få vara hur man vill, klä sig som man vill och lyssna på vilken musik man vill? I vilket fall som hälst så tycker jag det är bra att YOHIO sagt ifrån.

(Nästan helt kopierat ifrån Mitzumis blogg).

  (Klickbar bild)


Så här ser The Fooo ut. Om ni undrar hur dom ser ut.

//Blaze The Cat (=^T^=)

 

 
 
Hanna

Hanna

16 augusti 2013 09:34

Jag kan förklara hela bråket från början, även om det tar lite tid.

Vissa som inte gillar Yohio skrev ungefär att "euw ska han vara på sommarkrysset, då kommer inte jag" och liknande.
Då var det någon som skrev att det skulle bli svårt att stoppa sig själv att slå till någon om den sa något dumt om Yohio.
Sen var det tydligen några The Fooo fans som tog det som ett hot eller något liknande, och helt plötsligt var alla typ rädda för att de skulle bli nedslagna av Yohios fans.
Sen skrev folk att "planeras det mord på sommarkrysset eller?", och Aftonbladet fick reda på det hela.

Alltså, inget Yohio-fan har blivit arg på en foooer för att den gillar The Fooo, utan på folk(som nödvändigtvis inte måste vara en foooer) som hatar på Yohio.

Det hela är helt enkelt bara ett väldigt stort missförstånd, och jag tycker att det är sorgligt att Yohios fans nu framstår som jag vet inte, våldsamma? Tycker också synd om alla foooers som har känt sig hotade eller vad det var, men jag önskar att alla bara kunde förstå att det var ett missförstånd. :)

Hoppas det klarnade upp lite. ;)

http://twitter.com/missforstadd

Blaze The CatDoll

16 augusti 2013 12:27

Åååå Tack så mycket!! :D
Jo det klarnade upp mycket mer nu!! Nu förstår jag bättre. Tack så mycket ännen gång!! :D
Jag kanske kan göra ett inlägg senare och använda detta är du skrev så det blir mindre text och bättre förklarat.
Om det är ok för dig?
//Blaze The Cat (=^I^=)

 
Hanna

Hanna

16 augusti 2013 12:32

Ja det är ok! Det är bara bra om fler får veta. :)

Ok, det är förmodligen inte EXAKT så som det var, men jag har "följt" det här lilla twitterkriget, och har inte sett en enda person hota någon eller liknande.
Det har säkert varit några yohio-fans som har sagt dumma saker till några foooers, men eftersom jag har läst nästan allt som har skrivits, och inte sett någon bete sig särskilt illa kan det ju inte vara många liksom.

http://twitter.com/missforstadd

Blaze The CatDoll

16 augusti 2013 15:03

Ok vad bra att jag får det!! :D
Nu har jag inte följt det lila "twitterfighten". :D
Men jag tror att du har rätt. För jag misstänker att skälv att det inte kan varit mång med i det. :D
//Blaze The Cat (=^I^=)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Blaze The CatDoll - 12 juni 2016 16:00

Hej igen! Som rubriken säger:   Jag har laddat upp ännu en PV Making Video på min YouTube kanal. Hoppas nu gillar den!<3       Inget av deta tillhör mig utan till de som äger videon och Royz, deras skivbolag Etc.!   Kramis från Blaz...

Av Blaze The CatDoll - 22 maj 2016 19:00

Hejsan! Jag har precis laddat up min första Video på min YouTube kanal Hoppas ni gillar den!     Det är Royz's Pv Making av "Starry HEAVEN" PS:Jag äger INGET i videon det tillhör sina respektfula ägare som gjort videon och Bandet Royz själv, O...

Av Blaze The CatDoll - 9 maj 2016 20:43

Här har vi då Royz!<3 Det är det bandet jag lyssnar på aldra mest på just nu! Här får ni 3 låtar av Royz. Mest för att ni ska se att de har otroligt många stilar de spelar och för att ni ska höra hur bandet låter utan deras enna bandmedlem som j...

Av Blaze The CatDoll - 9 maj 2016 20:38

Här är en musikvideo från Versailles(Den är en av de äldsta men den är sjukt vacker) Oroa er inte dessa har även Rockigare  still. Det är bara att jag valde denna för den är så vacker!) Skriv gärna i en kommentar här nere om vad ni tyckte. :D ...

Av Blaze The CatDoll - 9 maj 2016 20:20

Här kommer en av Jupiter's senaste låtar: Berätta gärna vad ni tyckte om de i en komentar(Oroa er inte De har mer Rockiga låtar också) ...

Presentation


Hello Hi!!
Jag som driver bloggen kallar mig för Blaze The CatDoll. Jag älskar YOHIO,Jupiter(japanskt band(gillar mest Teru)) är en Dolly(Dolly Style fan.)Jag älskar Japan, Japansk anime, manga och Djur.

Fråga mig

53 besvarade frågor

Translate the blog

Antal besökare sedan bloggen startades ^^

Omröstning

Vilken av YOHIOs låtar hörde ni allra först?(Då menar jag av YOHIOs egna låtar.)
 Heartbreak hotel
 SKYLiMiT
 You're The One
 Whitout Wings
 Var det någon låt av Seremedy

Senaste inläggen

Bästa bloggar

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Pink Arrow, Bow Tie Hearts Blinking, Letter Y

Gästbok

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards